Over ons

De hengelsportvereniging ‘’Het Veentje” werd voor de oorlog opgericht. De club dankt zijn naam aan de visplas gelegen aan de zuidzijde van de weg Gieten-Eexterhalte. Gegevens over de juiste oprichtingsdatum zijn niet bekend. De oudste notulen dateren van begin 1940.
In een kasboek stond namelijk vermeld 5 augustus 1940 overlijdensadvertentie secretaris H.Winkelman kosten fl 1.75. Met het overlijden van vrijgezel Winkelman zijn waarschijnlijk de oudste gegevens verloren gegaan. Hoe oud de hengelsportvereniging exact is kan men niet achterhalen. Wel wordt in het jaarverslag 1954-1955 de zinsnede opgenomen ‘’Volgens de gegevens die men kan achterhalen blijkt dat onze vereniging 25 jaar bestaat” Hieruit is dus op te merken dat de oprichting waarschijnlijk is geschied in het seizoen 1929-1930.